Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: En liten parantes til deg Viking
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 10-8-2007 kl 22:08


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Bibelen og de følelsene som fulgte med i kjølevannet av den og bønn, gjorde livet til noe jeg ikke kan beskrive på noe annen måte, enn at jeg fant det jeg søkte.

En liten parantes fra meg til deg Viking:

Bibelen og de følelsene som fulgte med i kjølevannet av den og bønn, gjorde livet til noe jeg ikke kan beskrive på noe annen måte,]enn at jeg endte opp som en falsk profet, fanget i karimsatisk svermeri og åndelig fengsel...!

Jeg kjente bibelen, jeg kjente Gud, mine opplevelser var hovedsaklig utenfor menighetssammenheng. I 13 år så opplevde jeg en nærhet til Ordet og Jesus som var ubeskrivelig fantastisk og herlig.

Jeg var en Guds mann med hele meg, stødig, fylt av kraft og åndelig, mektig brukt av Herren.,

Intil jeg med et BANG måtte innse at jeg var ført vill. All min bibelkunnskap, alle mine opplevelser, hele min "salvelse" var en sinnrikt sett av løgner og bedrag. Og jeg hadde vært overbevist om at Gud hadde talt til meg direkte..

I dag bekjenner jeg disse årene som en synd og vederstyggelighet for Gud. En spott i mot Ham, og noe som jeg sørger sårt over..

Jeg ble sønderknust men så tilgitt :)

Men før oppvåkningen så kunne jeg si:
Bibelen og de følelsene som fulgte med i kjølevannet av den og bønn, gjorde livet til noe jeg ikke kan beskrive på noe annen måte enn at jeg fant det jeg søkte....

Men jeg ble lurt likevel.

Mvh Gunnar.

[Redigert den 10-8-2007 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 10-8-2007 kl 23:37


Sitat:
av Gunnar

Jeg var en Guds mann med hele meg, stødig,
fylt av kraft og åndelig, mektig brukt av Herren.,

Intil jeg med et BANG måtte innse at jeg var ført vill.



En liten parentes til, Gunnar:

Jeg tror det ville interessere publikum med et mer
detaljert personlig vitnesbyrd, med tilknyttede
faglige bemerkninger (emnet er verd det).

Den subjektive siden av kultisk tilhørighet og
oppbrudd er underdokumentert her i verden,
i alle fall hvis det skal serveres ryddig.

Noen tilløp har sikkert forekommet på disse lyseblå
sider for lenge siden, men å finne fram i 1148 innlegg...

Som vitnesutsagnet står her, blir det så hyper
subjektivt at det kunne kalle på skuldertrekk,
og dypere agnostiske havari.

Flere gamle venner av meg er havnet akkurat i det,
etter å ha brutt ut av kultiske forhold som du
trolig ville dra endel kjensel på..

og dels er de også blitt redusert in absurdum ved
psykopjattisk og farmakisk misbehandling,

som har 'helbredet' dem helt for ethvert fnugg
av kristen tro.

Emnet er stort nok, men hvor begynner det?

)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 02:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
En liten parentes til, Gunnar:

Jeg tror det ville interessere publikum med et mer
detaljert personlig vitnesbyrd, med tilknyttede
faglige bemerkninger (emnet er verd det).

Den subjektive siden av kultisk tilhørighet og
oppbrudd er underdokumentert her i verden,
i alle fall hvis det skal serveres ryddig.

Noen tilløp har sikkert forekommet på disse lyseblå
sider for lenge siden, men å finne fram i 1148 innlegg...

Ja hva skal jeg svare på dette? Jeg har flere ganger satt meg i fore å skrive ned et slikt vitnesbyrd, men har måttet gi opp gang på gang. Både fordi det ble for smertefullt men også fordi historien er ganske så komplisert. Jeg mangler desverre evnen til å fatte meg i korthet, så ved det ene forsøket så begynte det nesten å bli en hel bok av hele prosjektet.

Oppgaven ble desverre litt for massiv for meg.

Dessuten så jeg vet ikke helt om jeg evner å komme med "tilknyttede faglige bemerkninger" til min egen historie, men det er jo mulig jeg ikke forstår helt hva du legger i dette.

Sitat:

Som vitnesutsagnet står her, blir det så hyper
subjektivt at det kunne kalle på skuldertrekk,
og dypere agnostiske havari.

Joda jeg ser det. Og jeg er nå egentlig fristet til å slette hele innlegget mitt. Når det er sagt, så var det vel aldri meningen å avlegge noe vitnesbyrd i denne tråden her. Jeg tenkte nok ikke så mye på at Viking eller andre ville kunne se på dette som et forsøk på å vitne.

Som du sansynligvis forsto, så prøvde jeg bare, på en noe tafatt måte, å vise Viking at de erfaringer han begrunner sin trygghet på i innlegget sitt, kan en god del flere mennesker fortelle om, selv om de også etter Vikings egen overbevisning er på ville veier.

Sitat:

Flere gamle venner av meg er havnet akkurat i det,
etter å ha brutt ut av kultiske forhold som du
trolig ville dra endel kjensel på..

og dels er de også blitt redusert in absurdum ved
psykopjattisk og farmakisk misbehandling,

som har 'helbredet' dem helt for ethvert fnugg
av kristen tro.

En slik helbredelse har jeg heldigvis unnsluppet, selv om det sannelig har vært nære på noen ganger.

Mvh Gunnar.



[Redigert den 11-8-2007 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 11:29


Jeg fulgte menneskene jeg stolte på før og regnet med at de visste bedre enn meg og at vi var på rett vei.

Nå stoler jeg ikke på mennesker, det er bare Gud som kaller.

Veien kan bli lang, men til syvende og sist så har Gud vist oss hva han mener. Vi må aldri gi opp, Gud slipper oss aldri.

En liten nøkkel til forståelse av Bibelen ligger i å kjenne seg selv, sitt opphav.

Dine forfedre kom fra det forgjettede land, barn av Jakob, de tapte stammer.

En dna test viste mer enn jeg kunne fatte. Jeg kunne følge mine forfedre bakover i tid, langt bakover.

Da jeg kom så langt forlot jeg søndag, dkk og datter dnk. Jeg forlot Babylon.

Bibelen åpnet seg på en annen måte enn tidligere, særlig de gamle profetiene om Israel- og Judah hus.

Dette ble kort og stakato.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 14:26
rose seg av sin avstamning?


Sitat:

En liten nøkkel til forståelse av Bibelen ligger i
å kjenne seg selv, sitt opphav.

Dine forfedre kom fra det forgjettede land,
barn av Jakob, de tapte stammer.

En dna test viste mer enn jeg kunne fatte.


Hallo.. skal man rose seg i sitt kjødelige opphav?
Jeg er så glad jeg er av utsøkt familie?


Det må kalles en 'judaiserende' læreforførelse,

som Benjamin-jøden Paulus kjempet sterkt imot, og
kalte holdningen for usanitært avfall:



Sitat:

vi som tjener Gud i hans Ånd og roser oss i Kristus
Jesus og ikke setter vår lit til kjød,

enda jeg har det jeg kunnne sette min lit til også i kjød.
Om nogen annen mener å kunne sette sin lit til kjød,
da kan jeg det enn mere,

jeg som er omskåret på den åttende dag, av Israels ætt,
av Benjamins stamme,

en hebreer av hebreere, overfor loven en fariseer,
i nidkjærhet en forfølger av menigheten,
i rettferdighet efter loven ulastelig.

Men det som var mig en vinning, det har jeg for Kristi
skyld aktet for tap; ja, jeg akter og i sannhet alt for tap,
fordi kunnskapen om Kristus Jesus, min Herre,
er så meget mere verd,

han for hvis skyld jeg har lidt tap på alt,
og jeg akter det for skarn [usanitært avfall]
forat jeg kan vinne Kristus
og finnes i ham, ikke med min rettferdighet,
den som er av loven, men med den som fåes ved troen
på Kristus, rettferdigheten av Gud på grunn av troen

(Fil 3)

Evangeliet handler om at de troende er blitt
søsken i en helt ny forstand, nyskapende i å
være adoptert hos Gud Far i Kristus Jesus.


Det har slik betydning at å holde seg til sin
kjødelige avstamning, dømmes bort som usanitært
avfall.
Selv om det skulle kunne gi herlige opplevelser
ved 'sniffing' ...

Sitat:

alle er I jo Guds barn ved troen på Kristus Jesus.
for I, så mange som er døpt til Kristus,
har iklædd eder Kristus.
28 Her er ikke jøde eller greker, her er ikke
træl eller fri, her er ikke mann og kvinne;
for I er alle én i Kristus Jesus.

(Gal 3 - "Uforstandige galatere!")
.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 14:48


Jeg er fyllt av skam og glede. Jeg sjemmes ved at mine forfedre forlot Gud og tilba Babylon.

Glede ved at jeg dels forstår det som skjedde, det som skjer og det som kommer.

Hvis du har det i mente når du leser profetiene vil Bibelen gi deg noe å tenke på.

Mitt dna, både på mors og fars siden viser at sannsynligheten for at flere (som har tatt samme prøvene som jeg)"Shepardic" og "Ashkenazi" jøder har samme "forfar" som jeg innenfor en tidramme på 25 generasjoner, og sannsylighets prosenten er på 98.8 %.

Jeg kan også vise til en utgravning som ble foretatt i gamle nord Israel, Samaria. Dna testene på funnene/likene konkluderte med at dette var forfedrene til vikingene.

Men p.g.a. at dette "hørtes søkt" ut ble prøvene stemplet som skadet.

De gamle vikingene kom fra det gamle Nordriket. Det ble for fantastisk for forskerne og politisk farlig til at det kunne serveres som "facts".

Vikinger fra midtøsten?

Og paranoid som jeg er så ser jeg "visse" indikasjoner på at min tid her kan være omme her. En trenger ikke å være mye paranoid for å se det;).

Påstander som berører/støter andre skal underbygges med facts sier reglene her. Hvem bestemmer hva facts er? Er det rammer som kan formes og endres etter moderators behov?

.:rolleyes:

"Belief cannot argue with unbelief, it can only preach to it."

.

[Redigert den 11-8-2007 av Viking]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2007 kl 17:47


Sitat:

Jeg sjemmes ved at mine forfedre forlot Gud og tilba Babylon.


Jesus kom for å kjøpe fri de som er under loven (Gal 4:4), symbolisert med fangenskap i Babylon. Den som er under loven er i Babylon.

Sitat:

Og paranoid som jeg er så ser jeg "visse" indikasjoner på at min tid her kan være omme her.


Tror ingen her ønsker at du skal slutte å poste. Jeg vil tvert i mot ha deg her, så du etterhvert kan bli overbevist om Jesu nåde og komme ut av Babylon!

:D
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2007 kl 18:16


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo

Jesus kom for å kjøpe fri de som er under loven (Gal 4:4), symbolisert med fangenskap i Babylon. Den som er under loven er i Babylon.

Et glimrende eksempel på evangelisk kristendom. Evangelisk kristendom der Kristus er lovens ende, ja, selve sabbatsdagen.

Takk Everaldo :)



[Redigert den 11-8-2007 av Gnagar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 19:15


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg fulgte menneskene jeg stolte på før og regnet med at de visste bedre enn meg og at vi var på rett vei.

Nå stoler jeg ikke på mennesker, det er bare Gud som kaller.


Viking, alle følger et menneske. Hvis du ikke følger noen andre, så følger du deg selv.

Har du lest om Guds forordning vedr. dette i Efeserne 4?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 21:09


Vi tilhører ingen menneskedannet menighet eller noen religioner

Vi bygger våre liv på Guds Ord - på sannhetens grunnvoll - hvor hjørnestenen er Jesus Kristus

"Og han er hovedet for legemet, som er menigheten, han som er opphavet, den førstefødte av de døde, for at han i alle deler skulle være den ypperste; for det var Guds vilje at hele hans fylde skulle ta bolig i ham, og ved ham forlike alle ting med seg, idet han gjorde fred ved hans korses blod - ved ham, enten det er på jorden eller i himlene." Kol 1:18-20




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 21:20


Nei vel...

Efeserne 4:11-13

11 Og det er han som gav oss nogen til apostler, nogen til profeter, nogen til evangelister, nogen til hyrder og lærere,

12 forat de hellige kunde bli fullkommengjort til tjenestegjerning, til Kristi legemes opbyggelse,

13 inntil vi alle når frem til enhet i tro på Guds Sønn og i kjennskap til ham, til manns modenhet, til aldersmålet for Kristi fylde,

Dette kaller vi den 5-foldige tjeneste. Det vil være en forkynnertjeneste INNTIL Guds Menighet når frem til manns modenhet, til aldersmålet for Kristi fylde. :)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 22:13


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Nei vel...

Efeserne 4:11-13

11 Og det er han som gav oss nogen til apostler, nogen til profeter, nogen til evangelister, nogen til hyrder og lærere,

12 forat de hellige kunde bli fullkommengjort til tjenestegjerning, til Kristi legemes opbyggelse,

13 inntil vi alle når frem til enhet i tro på Guds Sønn og i kjennskap til ham, til manns modenhet, til aldersmålet for Kristi fylde,

Dette kaller vi den 5-foldige tjeneste. Det vil være en forkynnertjeneste INNTIL Guds Menighet når frem til manns modenhet, til aldersmålet for Kristi fylde. :)


Men når en ser at de som påtar seg hyrdejobben ikke vet hva jobben innbærer, de kan ikke engang gi et liktlydende svar når en spør dem om ting det burde være enighet i dersom de hevder å være rettroende.

Still tre prester samme spørsmål og du får tre forskjellige svar. På frukten skal de kjennes.

Så hvorfor følge mennesker?

.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 11-8-2007 kl 22:59


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Og paranoid som jeg er så ser jeg "visse" indikasjoner på at min tid her kan være omme her. En trenger ikke å være mye paranoid for å se det ;).

Hei Viking.

Hva tenker du egentlig på når du sier "visse" indikasjoner?
Og hva mener du med at "din tid er omme"? Skal vi forstå det som at du opplever deg presset bort fra forumet, eller skal vi forstå det som at du har fått nok av å delta her?

Jeg kan jo bare spekulere, men er det motstanden mot dine synspunkter du tenker på som fører deg til slike tanker, eller er det noe helt annet?

Dersom du opplever deg "forfulgt" her i forumet, så har du nok litt rett i det, i og med at du står for en del synspunkter som mange ikke er enige med deg i, inklusive meg selv.

Men "forfølgelsen" strekker seg ikke lenger enn til at vi motsier deg når vi er uenige med deg, og forteller deg hvorfor vi mener du tar feil.

Rent personlig så kan jeg derfor si at jeg synes det er kjempefint at du deltar i forumet, og at du er like velkommen her som det Kristnerd eller Praxis er. Samtidig så vil jeg motsi deg i kanskje samtlige diskusjoner her på forumet, fordi jeg er sterkt uenig i ditt syn på hva sann kristen tro er for noe.

Dette er essensen med å delta i et diskusjonsforum :yes:

Sitat:
Påstander som berører/støter andre skal underbygges med facts sier reglene her. Hvem bestemmer hva facts er? Er det rammer som kan formes og endres etter moderators behov?

Jeg er redd jeg ikke er helt med nå Viking. Det hadde vært fint om du kunne komme med noen facts :P eller eksempler på hvor vi har sagt dette. :)

Vi bruker IKKE ordet "facts" eller "fakta" i reglene om kritikk, men vi skriver: "Kritikk mot andre skal alltid underbygges eller sansynligjøres på best mulig måte"

Det vil si at hvis du f.eks mener jeg tar feil i noe, så skal du så godt som du kan, redegjøre for HVORFOR og HVORDAN du har kommet til en slik konklusjon og HVA det er som gjør at mener som du gjør.

Thats it.

Har du bevis og dokumentasjon så er jo det selvfølgelig enda bedre, men det er faktisk ikke et krav for å kunne å ha en mening om noe! (Her er det kanskje en del som vil være uenig med meg, men det får vi ev. ta opp noe senere).

Selv om jeg kanskje ikke forstår helt hva du egentlig prøver å formidle i innlegget ditt Viking, så vil jeg uansett prøve tydeliggjøre et par ting for deg:

Å framstille det som at "din tid er omme" på forumet, muligens fordi vi utrykker til tider stor uenighet med deg, er en noe urettferdig måte å behandle noen som har gitt deg fri og usensurert talerett i snart 2 år...

Det er jo KUN 2 ting som kan føre deg bort i fra dette forumet, og det er enten fordi du velger det selv, eller fordi du bryter forumreglene i forhold til hets, sjikanering, sletting av egne innlegg mm.

I mine øyne så er du i så måte faktisk et "mønstermedlem" hos oss i forhold til dette med å overholde reglene! Tanken på at du ikke hører til her med dine meninger og synspunkter, er en tanke som aldri har vært i mitt hode i alle fall.

Men som sagt så er jeg sterkt uenig med deg i en del sentrale kristne spørsmål, og den uenigheten mellom oss vil nok komme til uttrykk i de fleste debatter som du og jeg deltar i.

Mvh Gunnar.



[Redigert den 11-8-2007 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-8-2007 kl 08:48


Takk Gunnar! Jeg er vant til å bli skviset når jeg legger frem ting jeg tenker på. I tillegg er jeg en heftig paranoid:no:. Ofte er det ting som skaper en viss irritasjon hos enkelte. Med erfaring fra andre forum så følte jeg at jeg lå på utvisningens rand.

Facts er et ord som ikke finnes i forumsreglene som du sier, en er litt påvirket av de ord som ofte brukes i detektimen på tv'n:rolleyes:.

Er du uenig med meg i at Yesuah ble født i sept.okt., Lukas 1:5?
Er du uening med meg at dkk easter er ikke i tråd med Bibelen?

Er du uening meg i at dkk's doktriner og katekisme ikke er forenlig med Bibelen, at mye det de sysler med er ubibelsk?

Er du uenig med meg at dnk er datter (et produkt) av dkk?

Er du uenig med meg at dagen i dag, søndag er 1. dag i uken?

Jeg må ut å jobbe litt idag. Litt stille, slik at jeg ikke fornærmer/forstyrrer naboene. Dagen er faktisk lovbeskyttet i såmåte her i landet.

Med beste hilsen
The lost Viking, Scotty.:cool:
Gunnar min parantes er ganske stor, jeg er skikkelig hjulbeint. Det som henger imellom er ikke noe å skryte av da:no:. Notabene, det er vel dekkende i så måte.

Jeg er ganske tøysete av meg, men jeg mobber stort sett meg selv. Jeg har dekkning for det, facts:cool2:.

[Redigert den 12-8-2007 av Viking]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 12-8-2007 kl 13:56


Kjære viking,

Jeg tror nok at de fleste som kaller seg
"hyrder" ikke er det. Men, jeg tror også
på en sann flokk med hyrder og forkynnere.
Hvorfor? Fordi Gud sier at de finnes. :)




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-8-2007 kl 15:14


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Kjære viking,

Jeg tror nok at de fleste som kaller seg
"hyrder" ikke er det. Men, jeg tror også
på en sann flokk med hyrder og forkynnere.
Hvorfor? Fordi Gud sier at de finnes. :)


Der er jeg helt enig. For de gamle profeters profetier lyver ikke!

Men hva er kjennetegnet på en sannferdig hyrde, jeg kjenner ingen som riktig glir innenfor en slik "ramme". Kanskje en og annen i utlandet, men ingen her. Det kryr av disse babylonske hyrdene, bare så synd at de ikke vet det selv. Heller får du ikke omvendt disse, de står og måler deg med øyene og lurer på hva for vranglære en farer med. :o:smilegrin:




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
soneh-chamas
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 212
Registrert: 25-4-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: Ved ånd og ved avmakt

[*] opprettet den 12-8-2007 kl 19:43


Sitat:
Opprinnelig postet av Everaldo
Den som er under loven er i Babylon.


Hvordan i all verden kan man vrenge Skriften til å si noe sånt, egentlig? Det er jo 180 grader motsatt av hele budskapet i Bibelen, inkludert NT.

Sitat:
Mal 4v4
Kom i hu lovi åt Moses, tenaren min, som eg ga han på Horeb for heile Israel, både lover og bod!



Hilsen Soneh Chamas.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 13-8-2007 kl 00:32


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Heller får du ikke omvendt disse, de står og måler deg med øyene og lurer på hva for vranglære en farer med. :o:smilegrin:


Ja, takk i like måde... :grin:




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 13-8-2007 kl 11:31


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking

Men hva er kjennetegnet på en sannferdig hyrde, jeg kjenner ingen som riktig glir innenfor en slik "ramme". Kanskje en og annen i utlandet, men ingen her.


En sann hyrde følger Ordet i alle ting. Jeg tror vi har flere i Norge. Men ikke mange...




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-8-2007 kl 17:59


Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar

jeg endte opp som en falsk profet, fanget i karimsatisk svermeri og åndelig fengsel...!

Da har du muligens litt info om hvordan de tenker i miljøet,
hvilke planer de eventuelt måtte ha, eller annet?

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen