Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2
Forfatter: Tittel: Mer om frimureriet
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 10-9-2007 kl 22:11


Jeg tror det Lance. Jeg ser bare åssen det er i "fredstid". En tidligere venn (sognepresten) vil ikke hilse på meg lenger, han løfter blikket over og forblir kald og tom i blikket.

Dnk skryter av at de er tollerante, men de viser tenner når en snakker dkk nord og ned. Også ikke kristne liker godt dkk for "brød og sirkus", det kan ikke være noe annet som trekker.

Denne går til K-mann: Hvem kan tilgi synder? Jeg vet at du kan skrifte for en katolsk prest, og han kan si; "give me ten" og synden er tilgitt .

Bare utifra denne handlingen så kan en si at dkk er "på jordet". Ingen av disse "nissene" kan tilgi noe som helst. Burde egentlig være en sak for Forbrukerkontoret.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rudie
Medlem
**




Innlegg: 27
Registrert: 31-8-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-9-2007 kl 22:55


Selvsagt er det bare Gud som kan tilgi syndene, men vi har lov til å fortelle de som kommer for å be Gud om tilgivelse, at syndene er forlatt. Fordi vi vet at det står i Guds ord at Gud tilgir den som kommer til han.

Jeg leste noe interesant om heksebrenning og kjetteri. Det har vært mange myter om dette. At kirkens menn har brent rødhårede kvinner i milliontall. Og kristne er kansje ikke noe bedre, de forteller gjerne myter som gjør at de får medhold i sine synspunkter.
Men for andre som er mer interesert i fakta, så vil jeg vise til noen linker som avkrefter at heksebrenningen skjedde i milliontall. Det må jo også være bra for protestanter, da heksebrenning også skjedde blant protestanter, for å si det mildt.

"Få historiske perioder er mer omspunnet av feilinformasjon enn hekseforfølgelsene. Heldigvis holder forskere nå på å sette skapet på plass.

Siden slutten av 1980-årene har det nærmest vært en eksplosjon av forskning på hekseforfølgelsene. Det forskes over hele verden, og det forskes på nye måter."

"Den geografiske spredningen er også annerledes enn mytene vil ha det til. For eksempel tror mange at den katolske kirkens kjetterjegere, Inkvisisjonen, var det verste man kunne bli utsatt for. Kanskje har det noe med boken og filmen Rosens navn å gjøre?

Men faktum var at det var omvendt. Inkvisisjonen hadde strenge krav til bevisførsel, og lot seg derfor ikke hisse opp til å slenge hvem som helst på bålet. I Roma, der inkvisisjonen hadde hovedsete, var tallet på henrettede hekser et fint og rundt tall: 0.


Tvert om fant de verste forfølgelsene sted der sentralmakten var svak."

Sitater fra : http://www.forskning.no/Artikler/2006/mars/1141649889.21

Eller så står det om det her: http://www.skepsis.no/konspirasjonstenkning/hekseprosessene_...

og på de katolske sider: http://www.katolsk.no/artikler/inkvhist.htm

Jeg mener det er interesant lesestoff for de som er interessert i historie mer enn myter




Velkommen til min blogg!
http://rudie-rudie.blogspot.com/
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-9-2007 kl 00:41


Hvorfor er så mange katolske prester pedofile?



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-9-2007 kl 17:52


Den Romersk Katolske Kirke har svært mye blod på
samvittigheten. Hun har oppfylt profetien som Johannes
skrev ned. Og vil fremdeles oppfylle den når hun snart
kommer til makten igjen. Som en katolsk prest sa på
60-tallet: "Den Katolske Kirke er en sovende kjempe".




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-11-2007 kl 21:20


Vårt land har fantet opp at "flere nettsteder" angivelig finner mormonernes undertøy: (artikkel : http://www.vl.no/magasin/article3142716.ece ) festlig. Personlig synes jeg ikke det var så hysterisk komisk. Det ligner da ikke på noe særlig annet enn langunderbukser og superundertøy til bruk på fjelltur og andre anlednigner i et land hvor det gjerne blir kaldt.
Mere spennende er det at symbolikk på undertøyet kombinert med Joseph Smits egen livshistorie her knytter mormonerne helt tydelige til frimurerlosjen.

[Redigert den 25-11-2007 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 21:22


Frimurerlosjens medlemsregister nå tilgjengelig på http://www.tv2nyhetene.no/prosjekt/frimurer



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 22-1-2009 kl 21:18
tvilsomheter nok å få


For å bli opptatt som frimurer, må du offisielt tro på noe -
"universets store arkitekt", eller noe du selv føler kan plugges inn
på samme seremonielle plass. Man er romslige der.

Den human-etiske tvilsretning har vel definert seg som den
fulle fornektelse, eller arge kritikk, av samme tanke.

Hvorfor tar da humaneddik så villig og sentimentalt
til forsvar for de 'stakkars utsvertede frimurerne'?

Tvilsom humanisme? ->


Kan det ligne på Norges politikeres, forvalsningsverkets og
'våre nye eieres' ikke så rasjonelle sympati for islam og
sharias sjølvrådige rettigheter på Kongens norske jord ?

Andre halvlure forsvarere av frilureriet ->

.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen