Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Jan Aage Torp skal reise landet rundt for å starte sin personlige "endetidshær"
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-3-2004 kl 12:57
Jan Aage Torp skal reise landet rundt for å starte sin personlige "endetidshær"


Endetidens krigere i Norge
Jan-Aage Torp har tatt imot et kall fra Gud til å reise opp bønnekrigere over hele Norge. Etter påske, og fram til nyttår, vil han besøke samtlige fylker for å utføre strategisk bønn, trene bønnekrigere, og bygge opp et nettverk av endetidens krigere, i nært samarbeid med Ana Mendez som leder det internasjonale nettverket "Endtime Warriors". Ana Mendez og hennes ektemann Emerson Ferrell jobber tett med Peter Wagner og Morris Cerullo.


Les mer på www.oslokirken.no
----------------------------------------------



Uten at det i seg selv skal kunne brukes mot henne er Mendez en tidligere voodoo-heks. (det er ihvertfall det hun selv sier)

Nå vet foresten ikke jeg om jeg skal le eller gråte av Jan-Aage Torp, men som regel ler jeg bare, for denne mannen er så "langt borte" at man ikke uten full vilje kan bli villedet av denne mannen.

Noen skarer har han heller aldri samlet. Det kan F, eks nevnes at Seierskirken på det meste hadde 5o medlemmer, og langt færre deltagere på Gudstjenestene.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 29-3-2004 kl 12:12


Sitat:
Originally posted by Larss

Nå vet foresten ikke jeg om jeg skal le eller gråte av Jan-Aage Torp, men som regel ler jeg bare, for denne mannen er så "langt borte" at man ikke uten full vilje kan bli villedet av denne mannen.

Noen skarer har han heller aldri samlet. Det kan F, eks nevnes at Seierskirken på det meste hadde 50 medlemmer, og langt færre deltagere på Gudstjenestene.

Hei Larss.

Jeg setter virkelig pris på all informasjonen og oversikten som du har, og som du deler med oss!

Jeg må allikevel si at jeg er litt uenig i din måte å tenke på når det gjelder "små" forførere eller falske lærere.

For det første så er et forført menneske èn for mye. Dersom Torp har forført 50 så er dette alvorlig nok.

For det andre så kan disse 50 igjen "vinne" enda flere, og det er jo nok at bare en av de 50 skulle bli en "stor" forkynner senere for å lure enda flere osv.

Selv om Torp kanskje ikke har så stor inflytelse eller nedslagsfelt i dag, så kan ingen (untatt Gud) vite hva som kan skje i morgen. Det hender at ting kan snu seg veldig fort, og utvikle seg forbløffende raskt. For alt det vi vet, så kan Torp bli den neste store og populære forkynneren her i Norge.. (eller i andre land)

Poenget mitt er at vi skal ikke undervurdere folk eller menigheter som ser små og ubetydelige ut akkurat nå. Vi må alltid behandle alle likt, og tale i mot all falsk lære uansett.

Torp er jo medlem av Apostelfellsekapet til C. P. Wagner, som også Kristkirken er en del av. Alle de menigheter i verden som er tilknyttet dette, har til sammen et ganske så stort nedslagsfelt.

I tillegg så er de (som er tilknyttet ICA) med å gi hverandre kredibilitet og inflytelse inbyrdes, slik at f.eks Torp som kanskje ikke kan gjøre så mye skade på egen hånd, sammen med alle de andre, virkelig kan være med å føre folk på ville veier.

Jeg føler absolutt ingen trang til å le når jeg tenker på dette.

Tvert i mot.

Gunnar.


[Edited on 29-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-3-2004 kl 22:45


Jeg er forsåvidt enig med deg Gunnar, det var vel mer snakk om polemikk...
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 29-3-2004 kl 23:35
Beklager.


Jeg innser nå at jeg nok svarte deg mye strengere enn det du fortjente Larss, og det ber jeg så mye om unnskyldning for. Å ikke vite om man skal le eller gråte for noe, er jo absolutt et bra og talende uttrykk for hvor "sinnsykt" galt man synes ting er.

Jeg hang nok meg desverre alt for mye i dette med å le, og så derfor ikke "skogen for bare trær" denne gangen.

Baklager så mye Larss.

Guds fred

Gunnar :)




[Edited on 29-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-3-2004 kl 00:01


jeg ser ikke syltetøyet for bare bær... spiser nemlig lerum, og de er best. lages i hjembygda til mor mi... I Sogndal indremisjon stiftet og drevet av min bestefar, der er det ikke mye vranglære der. Ivertfall var det ikke det så lenge min bestefar levde... Ikke en gang trekspill slapp til der til å begynne med. Men så ble min bestefar "omvendt" i møte med Arne Aano, og så sa man ja til både trekspill og piano.
Og spør du meg så er piano noe virkelig farlige greier. Jajamensan... slik som det vekkte sinne i meg når jeg på påskeleir måtte høre til elize 30 ganger daglig, med tasting feil på samme stedet vær gang. Og apropo påske og feil, så er det snart tid for det. både Påske og feil. For er det ikke egentlig feil å stikke til fjels og glemme både kors og forsoning ? Eller kanskje de mange stressa fedre blir forsonet med sine sønner og døtre gjennom en hyttetur ?. Men akk, det er jo helt motsatt egentlig. Det er jo ikke far som skal forsones, men vi stressede menn og kvinner som skal forsones med far, gjennom denne sønnen, som man foreksempel hører om i Sogndal indremisjon, etterfulgt av kaffe, og syltetøy fra Lerum.

---- ( er litt i det humoristiske hjørnet . ) ---




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen