Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  ..  12    14    16  ..  24
Forfatter: Tittel: Den katolske kirke
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 27-10-2008 kl 01:50


Sitat:
Opprinnelig postet av R1b1b2
Jeg vet at vatikanet aldri innrømmer noe som helst, men det er ganske bestemt fler som føyer seg inn i rekken av ulver.


Det er ønskelig at du er mer konkret. Løse påstander er ingen farbar vei til å få respekt. Hvis du mener du har noe å lære IHM er det er fordel at du er saklig og konkret.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 27-10-2008 kl 14:12


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Jesus overdriver (også her) for å få fram poenget, om at man må være liten.

Paulus kaller seg menighetes far en rekke ganger, mhusoy

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

Paulus > Dere vet også at vi var mot hver enkelt av dere som en far mot sine barn

Johannes kaller menigheten sine barn

Johannes > Mine barn, dette skriver jeg til dere

Eller mener du at Paulus og Johannes her begår samme synd som Paven ?


Å neida, Paulus og Johannes begår ikke samme synd som paven. Problemet er at du ikke skjønner hva Bibelen sier, dels fordi du bruker en feilaktig bibeloversettelse, og dels fordi du ikke har maktet å nå frem til forståelse av meningen Bibelen uttrykker.

I 1. Kor 4:15 står det ikke far i de greske tekster, bare i din oversettelse. Der du får frem ordet "far" står det "avlett/gjenfødt" i den grekske og også i min norske oversettelse. Merk også at "avlet/gjenfødt" har skjedd i Kristus ifølge den greske teksten.

I 1. Tess 2:11 står det heller ikke at Paulus er far, men meningen som uttrykkes er at han hva formaningen gjelder har vist en lignende omsorg som er naturlig for en far. Det står ikke at han kaller seg far. Paulus gjør bare en sammenligning. Det står altså ikke at han sier at han er far. Du må bli mer samvittighetsfull i din omgang med Guds ord og ikke forvrenge det til meninger bibelteksten ikke uttrykker. Du behøver nok bytte til en annen oversettelse IHS.

I 1. Joh 2:11 står det heller ikke at Johannes omtaler seg selv som far. Det er det bare du som gjør ved din forvrengning av bibeltekstens mening. Det greske ordet ”pater(far)” står til Gud Faderen i dette verset og altså ikke til Johannes.


www.bibelen.no er ikke min oversettelse, wbrochs

At det ikke står "far" i den greske grunntekst er bare tull, wbrochs
paterav > KJV 1. Kor 4:15
pater > Greek Interlinear Bible 1. Kor 4:15

Johannes sier mine barn til menigheten sin, wbrochs

Pater og papa om presten og biskopen var helt vanlig blant de første kristne

Tror du da også Jesus mener vi skal rive ut øye og kaste det, eller hogg av høyre hånd og selg det vi eier, og gi det til de fattige ?

Eller er det kanskje alikevel slik at Han overdriver for å få frem viktigere ting.

Men at du som fariseerne og de skriftlærde ikke skjønner hva Han sier

[Redigert den 24-10-2008 av IHS]


Så vidt jeg kan se sier ikke Bibelen at en person ikke kan
kalle seg far, slik Paulus gjorde i et tilfelle. Det står at VI
ikke skal kalle noen far.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 17:12


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Jesus overdriver (også her) for å få fram poenget, om at man må være liten.

Paulus kaller seg menighetes far en rekke ganger, mhusoy

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

Paulus > Dere vet også at vi var mot hver enkelt av dere som en far mot sine barn

Johannes kaller menigheten sine barn

Johannes > Mine barn, dette skriver jeg til dere

Eller mener du at Paulus og Johannes her begår samme synd som Paven ?


Å neida, Paulus og Johannes begår ikke samme synd som paven. Problemet er at du ikke skjønner hva Bibelen sier, dels fordi du bruker en feilaktig bibeloversettelse, og dels fordi du ikke har maktet å nå frem til forståelse av meningen Bibelen uttrykker.

I 1. Kor 4:15 står det ikke far i de greske tekster, bare i din oversettelse. Der du får frem ordet "far" står det "avlett/gjenfødt" i den grekske og også i min norske oversettelse. Merk også at "avlet/gjenfødt" har skjedd i Kristus ifølge den greske teksten.

I 1. Tess 2:11 står det heller ikke at Paulus er far, men meningen som uttrykkes er at han hva formaningen gjelder har vist en lignende omsorg som er naturlig for en far. Det står ikke at han kaller seg far. Paulus gjør bare en sammenligning. Det står altså ikke at han sier at han er far. Du må bli mer samvittighetsfull i din omgang med Guds ord og ikke forvrenge det til meninger bibelteksten ikke uttrykker. Du behøver nok bytte til en annen oversettelse IHS.

I 1. Joh 2:11 står det heller ikke at Johannes omtaler seg selv som far. Det er det bare du som gjør ved din forvrengning av bibeltekstens mening. Det greske ordet ”pater(far)” står til Gud Faderen i dette verset og altså ikke til Johannes.


www.bibelen.no er ikke min oversettelse, wbrochs

At det ikke står "far" i den greske grunntekst er bare tull, wbrochs
paterav > KJV 1. Kor 4:15
pater > Greek Interlinear Bible 1. Kor 4:15

Johannes sier mine barn til menigheten sin, wbrochs

Pater og papa om presten og biskopen var helt vanlig blant de første kristne

Tror du da også Jesus mener vi skal rive ut øye og kaste det, eller hogg av høyre hånd og selg det vi eier, og gi det til de fattige ?

Eller er det kanskje alikevel slik at Han overdriver for å få frem viktigere ting.

Men at du som fariseerne og de skriftlærde ikke skjønner hva Han sier

[Redigert den 24-10-2008 av IHS]


Så vidt jeg kan se sier ikke Bibelen at en person ikke kan
kalle seg far, slik Paulus gjorde i et tilfelle. Det står at VI
ikke skal kalle noen far.


Hvem har Filip sett ?

Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far.

[Redigert den 27-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
R1b1b2
Alias for Viking
**




Innlegg: 49
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 18:25


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av R1b1b2
Jeg vet at vatikanet aldri innrømmer noe som helst, men det er ganske bestemt fler som føyer seg inn i rekken av ulver.


Det er ønskelig at du er mer konkret. Løse påstander er ingen farbar vei til å få respekt. Hvis du mener du har noe å lære IHM er det er fordel at du er saklig og konkret.


Mulig du ikke har fått med alt i tråden, det blir lettere for deg å lese enn om jeg skulle kopiere over.

Mulig du har misforstått meg, jeg er ikke ute etter respekt.
Gud fortjener respekt ved at vi holder oss til Hans lov og Bud.
Velsignet være Han som kommer i Guds navn.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 18:36
Gir den katolske kirkelære personlig frelsesvisshet?


Ifølge katolsk lære er det kirken som garanterer frelsen for den som lever i kirken. Denne kirken gjør krav på å være frelsesanstalt som garanterer menneskene frelse gjennom prestene og sakramentene. Denne kirken hevder å være en frelsesanstalt i kraft av sitt apostel-suksederende ordinerte presteskap og dets tjenestefunksjoner med sakramentene.
Disse sakramenter påstås å frelse kirkens medlemmer på magisk måte når de brukes overenstemmelse med kirkelovene.

Men da den katolske frelsesanstalts prester bare kan innsettes og sakramentene bare kan forvaltes ved fullmakt fra paven, så er det i siste omgang paven og paven alene som garanterer menneskenes frelse på vegne av Kristus.

Slik munner det katolske fiendskap mot evangeliet og frelsesvissheten ut i at Kristus og hans ord avsettes og en selvgjort menneskegud i pavens skikkelse innsettes som garanti for frelsen. Men dette system sørger dermed for at intet menneske skal få noen visshet. Den evangeliske frelsesvisshet er en "bombe" under det pavelige åndelige tyranni. Dette er det flere og flere som begynner å bli klar over nå. Slik trekker også flere og flere den konklusjon at det bare er en sann bibelsk forkynnelse av evangeliet som kan kalle mennesker ut av dette antikristelige system.

[Redigert den 27-10-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
R1b1b2
Alias for Viking
**




Innlegg: 49
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 18:49


:up::up::up:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 19:32


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Hvem har Filip sett ?

Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far.


Heisann IHS, jeg hopper inn igjen her.

Når du skriver dette lurer jeg på hvilket poeng du prøver å vise. For det er vel åpenbart at det er Gud, den himmelske Far, det er snakk om her? Det sier seg jo selv, rent logisk, at Jesu ord om å ikke kalle noen Far er unntatt forholdet til Gud som jo er den himmelske Far... Og at Jesus, som er fullt ut av Gud, (sann Gud og sant menneske), naturligvis representerer den himmelske Far i dette tilfellet...

Så jeg vet ikke helt hva du prøver å problematisere...




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 27-10-2008 kl 22:05


Sitat:
Opprinnelig postet av R1b1b2

Mulig du ikke har fått med alt i tråden, det blir lettere for deg å lese enn om jeg skulle kopiere over.

Mulig du har misforstått meg, jeg er ikke ute etter respekt.
Gud fortjener respekt ved at vi holder oss til Hans lov og Bud.
Velsignet være Han som kommer i Guds navn.

Hva tenker du da på som "Hans lov og bud" i dette tilfellet?




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 22:28


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Hvem har Filip sett ?

Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far.


Heisann IHS, jeg hopper inn igjen her.

Når du skriver dette lurer jeg på hvilket poeng du prøver å vise. For det er vel åpenbart at det er Gud, den himmelske Far, det er snakk om her? Det sier seg jo selv, rent logisk, at Jesu ord om å ikke kalle noen Far er unntatt forholdet til Gud som jo er den himmelske Far... Og at Jesus, som er fullt ut av Gud, (sann Gud og sant menneske), naturligvis representerer den himmelske Far i dette tilfellet...

Så jeg vet ikke helt hva du prøver å problematisere...


Velkommen tilbake, mhusoy

Den himmelske Far kan følgelig oppleves i Jesus Kristus.

Kan den himmelske Far oppleves i andre personer ?





[Redigert den 27-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 01:02


Hei IHS, takker for flott velkomst. :)

Nei, bortsett fra Gud (Far, Sønn, Ånd) kan ikke den himmelske Far "oppleves" i andre personer. For når Jesus snakker om dette så er han jo klar på at han er Sønnen, men at Filip likevel kan se Far i ham.

Så når det gjelder alternative fedre, f eks slik Romerkirka framstiller Paven ("Den Hellige Far"), så går nok ikke dette...

[Redigert den 28-10-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 09:02


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Hei IHS, takker for flott velkomst. :)

Nei, bortsett fra Gud (Far, Sønn, Ånd) kan ikke den himmelske Far "oppleves" i andre personer. For når Jesus snakker om dette så er han jo klar på at han er Sønnen, men at Filip likevel kan se Far i ham.

Så når det gjelder alternative fedre, f eks slik Romerkirka framstiller Paven ("Den Hellige Far"), så går nok ikke dette...


Sønnen speiler den himmelske Far. "Den som har sett meg, har sett Far"

Kan Jesus Kristus oppleves i andre personer ?









[Redigert den 28-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 28-10-2008 kl 10:54


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Jesus overdriver (også her) for å få fram poenget, om at man må være liten.

Paulus kaller seg menighetes far en rekke ganger, mhusoy

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

Paulus > Dere vet også at vi var mot hver enkelt av dere som en far mot sine barn

Johannes kaller menigheten sine barn

Johannes > Mine barn, dette skriver jeg til dere

Eller mener du at Paulus og Johannes her begår samme synd som Paven ?


Å neida, Paulus og Johannes begår ikke samme synd som paven. Problemet er at du ikke skjønner hva Bibelen sier, dels fordi du bruker en feilaktig bibeloversettelse, og dels fordi du ikke har maktet å nå frem til forståelse av meningen Bibelen uttrykker.

I 1. Kor 4:15 står det ikke far i de greske tekster, bare i din oversettelse. Der du får frem ordet "far" står det "avlett/gjenfødt" i den grekske og også i min norske oversettelse. Merk også at "avlet/gjenfødt" har skjedd i Kristus ifølge den greske teksten.

I 1. Tess 2:11 står det heller ikke at Paulus er far, men meningen som uttrykkes er at han hva formaningen gjelder har vist en lignende omsorg som er naturlig for en far. Det står ikke at han kaller seg far. Paulus gjør bare en sammenligning. Det står altså ikke at han sier at han er far. Du må bli mer samvittighetsfull i din omgang med Guds ord og ikke forvrenge det til meninger bibelteksten ikke uttrykker. Du behøver nok bytte til en annen oversettelse IHS.

I 1. Joh 2:11 står det heller ikke at Johannes omtaler seg selv som far. Det er det bare du som gjør ved din forvrengning av bibeltekstens mening. Det greske ordet ”pater(far)” står til Gud Faderen i dette verset og altså ikke til Johannes.


www.bibelen.no er ikke min oversettelse, wbrochs

At det ikke står "far" i den greske grunntekst er bare tull, wbrochs
paterav > KJV 1. Kor 4:15
pater > Greek Interlinear Bible 1. Kor 4:15

Johannes sier mine barn til menigheten sin, wbrochs

Pater og papa om presten og biskopen var helt vanlig blant de første kristne

Tror du da også Jesus mener vi skal rive ut øye og kaste det, eller hogg av høyre hånd og selg det vi eier, og gi det til de fattige ?

Eller er det kanskje alikevel slik at Han overdriver for å få frem viktigere ting.

Men at du som fariseerne og de skriftlærde ikke skjønner hva Han sier

[Redigert den 24-10-2008 av IHS]


Så vidt jeg kan se sier ikke Bibelen at en person ikke kan
kalle seg far, slik Paulus gjorde i et tilfelle. Det står at VI
ikke skal kalle noen far.


Hvem har Filip sett ?

Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far.

[Redigert den 27-10-2008 av IHS]


Filip så Faderen. Gud. Hvordan tenker du at dette er
relevant for debatten?




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 11:49


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Filip så Faderen. Gud. Hvordan tenker du at dette er
relevant for debatten?


Forsøker å vise hvorfor katolske prester kalles far (pater, padre, papa)

[Redigert den 28-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 16:42


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Hei IHS, takker for flott velkomst. :)

Nei, bortsett fra Gud (Far, Sønn, Ånd) kan ikke den himmelske Far "oppleves" i andre personer. For når Jesus snakker om dette så er han jo klar på at han er Sønnen, men at Filip likevel kan se Far i ham.

Så når det gjelder alternative fedre, f eks slik Romerkirka framstiller Paven ("Den Hellige Far"), så går nok ikke dette...


Sønnen speiler den himmelske Far. "Den som har sett meg, har sett Far"

Kan Jesus Kristus oppleves i andre personer ?



[Redigert den 28-10-2008 av IHS]


Hei igjen. At Far speiles i Jesus betyr ikke at Far kan speiles i paver eller prester. Her synes jeg at du er på villspor. Far kan speiles i Sønnen nettopp fordi Far og Sønn er Gud. At vi som kristne er kalt til å reflektere Jesus for verden betyr ikke at vi er Gud. Jesus speiler Far fordi han er evig Gud, vi kan speile Jesus fordi han har rettferdiggjort oss og ønsker å bruke oss. Det er han som bestemmer seg for å bruke oss, ikke omvendt.

Det virker som om du ikke helt ser forskjellen på Jesu forhold til Far, og Jesu forhold til mennesker.




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 18:59


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Hei IHS, takker for flott velkomst.

Nei, bortsett fra Gud (Far, Sønn, Ånd) kan ikke den himmelske Far "oppleves" i andre personer. For når Jesus snakker om dette så er han jo klar på at han er Sønnen, men at Filip likevel kan se Far i ham.

Så når det gjelder alternative fedre, f eks slik Romerkirka framstiller Paven ("Den Hellige Far"), så går nok ikke dette...


Sønnen speiler den himmelske Far. "Den som har sett meg, har sett Far"

Kan Jesus Kristus oppleves i andre personer ?



[Redigert den 28-10-2008 av IHS]


Hei igjen. At Far speiles i Jesus betyr ikke at Far kan speiles i paver eller prester. Her synes jeg at du er på villspor. Far kan speiles i Sønnen nettopp fordi Far og Sønn er Gud. At vi som kristne er kalt til å reflektere Jesus for verden betyr ikke at vi er Gud. Jesus speiler Far fordi han er evig Gud, vi kan speile Jesus fordi han har rettferdiggjort oss og ønsker å bruke oss. Det er han som bestemmer seg for å bruke oss, ikke omvendt.

Det virker som om du ikke helt ser forskjellen på Jesu forhold til Far, og Jesu forhold til mennesker.


Kan de kristne speile Jesus Kristus uten å samtidig speile den himmelske Far ?

Jesus > Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham.

Jesus > Jeg og Far er ett.

Jesus > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at du har sendt meg, og at du elsker dem slik du har elsket meg.

Gud er i de kristne :)

Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

Når den katolske biskopen vasker føtter speiler han Jesus Kristus.
Når den katolske presten tilgir, speiler han den himmelske Far.

I tillegg til å høre om Faderen og Sønnen opplever den katolske menigheten Faderen og Sønnen.



[Redigert den 28-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 28-10-2008 kl 23:31


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
.........
Når den katolske biskopen vasker føtter speiler han Jesus Kristus.
Når den katolske presten tilgir, speiler han den himmelske Far.

I tillegg til å høre om Faderen og Sønnen opplever den katolske menigheten Faderen og Sønnen.

[Redigert den 28-10-2008 av IHS]

Man speiler hverken Faderen eller Sønnen ved seremonielle handlinger, verken som fotvasking eller ved å tilsi syndenes forlatelse.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2008 kl 00:14


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Kan de kristne speile Jesus Kristus uten å samtidig speile den himmelske Far ?

Jesus > Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham.

Jesus > Jeg og Far er ett.

Jesus > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at du har sendt meg, og at du elsker dem slik du har elsket meg.

Gud er i de kristne :)

Gud er kjærlighet, og den som blir i kjærligheten, blir i Gud og Gud i ham.

Når den katolske biskopen vasker føtter speiler han Jesus Kristus.
Når den katolske presten tilgir, speiler han den himmelske Far.

I tillegg til å høre om Faderen og Sønnen opplever den katolske menigheten Faderen og Sønnen.

Man speiler hverken Faderen eller Sønnen ved seremonielle handlinger, verken som fotvasking eller ved å tilsi syndenes forlatelse.


Kommer ann på øyet som ser, wbrochs

Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

[Redigert den 29-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 29-10-2008 kl 00:28


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Kommer ann på øyet som ser, wbrochs


Nei. Det kommer ikke an på øyet som ser, men på hjertets tro.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 29-10-2008 kl 11:01


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Filip så Faderen. Gud. Hvordan tenker du at dette er
relevant for debatten?


Forsøker å vise hvorfor katolske prester kalles far (pater, padre, papa)

[Redigert den 28-10-2008 av IHS]


Filip så Faderen fordi Faderen bodde i Jesus
Kristus, som var Guddommens fylde legemlig.
Han var Gud. En prest er ikke Gud, og skal helles
ikke kalles far.

[Redigert den 29-10-2008 av Lance]




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2008 kl 14:54


Godt svart Lance.



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2008 kl 21:54


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Filip så Faderen. Gud. Hvordan tenker du at dette er
relevant for debatten?


Forsøker å vise hvorfor katolske prester kalles far (pater, padre, papa)

[Redigert den 28-10-2008 av IHS]


Filip så Faderen fordi Faderen bodde i Jesus
Kristus, som var Guddommens fylde legemlig.
Han var Gud. En prest er ikke Gud, og skal helles
ikke kalles far.



Paulus > For i hans kropp bor hele guddomsfylden, og i ham, som er hodet for alle makter og åndskrefter, har dere fått denne fylden.

Den katolske presten har her Jesus Kristus og Apostelen Paulus til forbilde.

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

At alle kristne skal speile Jesus Kristus er søndagsskole pensum. At man ikke kan speile Jesus Kristus uten å samtidig speile den himmelske Far sier seg selv.

Det er i denne egenskap (som speil) ikke som Gud, den katolske presten kalles far (pater, padre, papa, father)

Paulus > Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.

Til slutt vil alle stå ansikt til ansikt med den himmelske Far. Ingen flere speil.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2008 kl 22:06


Hmm... Det er ikke godt å si hva du mener med dette IHS... Det ble kanskje litt for mye "gåte" på slutten her... :)



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-10-2008 kl 23:17


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Filip så Faderen fordi Faderen bodde i Jesus
Kristus, som var Guddommens fylde legemlig.
Han var Gud. En prest er ikke Gud, og skal helles ikke kalles far.

Paulus > For i hans kropp bor hele guddomsfylden, og i ham, som er hodet for alle makter og åndskrefter, har dere fått denne fylden.

Den katolske presten har her Jesus Kristus og Apostelen Paulus til forbilde.

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

At alle kristne skal speile Jesus Kristus er søndagsskole pensum. At man ikke kan speile Jesus Kristus uten å samtidig speile den himmelske Far sier seg selv.

Det er i denne egenskap (som speil) ikke som Gud, den katolske presten kalles far (pater, padre, papa, father)

Paulus > Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.

Til slutt vil alle stå ansikt til ansikt med den himmelske Far. Ingen flere speil.

Hmm... Det er ikke godt å si hva du mener med dette IHS... Det ble kanskje litt for mye "gåte" på slutten her... :)

Guds og Lammets trone skal være i byen, og hans tjenere skal tjene ham. De skal se hans ansikt og de skal ha hans navn på sin panne.

og motsatt,

Straffen deres blir en evig fortapelse borte fra Herrens ansikt og fra hans herlighet og makt.

- - - - - - -

Den himmelske Far kan oppleves i Jesus og de kristne

"Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør"

[Redigert den 30-10-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-10-2008 kl 00:47


Vel, men ingen av disse versene er noe belegg for Romerkirkens bruk av "den hellige far" som tittel på paven. :)



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-10-2008 kl 12:06


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Vel, men ingen av disse versene er noe belegg for Romerkirkens bruk av "den hellige far" som tittel på paven. :)


Disse bibel sitatene forteller oss at Paulus kallte seg selv de troendes far
og at den himmelske Far er i og kan oppleves i, både Jesus og de troende.
Noe som igjen langt på vei godt gjør benevnelsen "hellige far" i den katolske kirke.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-10-2008 kl 13:02


Andre har allerede forklart for deg at Pauli benevnelser av seg selv som noens far ikke tilsvarer pavens tittulering som "den hellige far". Paulus snakker om at han har ledet folk til Jesus og opplært dem i evangeliets sannheter. Paulus påstår ikke å være den universelle kristenhetens far, og det gjør ikke Peter heller for den saks skyld (Peter er jo enda mer sentral pave-læren).

Når det gjelder Jesu forhold til henholdsvis Far og disiplene, så overrasker det meg at du som katolikk ikke bryr deg mer om dogmene om Jesu natur, altså at Jesus er sann Gud og sant menneske. Dette bør da enkelt forklare for oss at selv om vi kan speile Jesus, så kan ikke vi speile Far. Jesus er mellommannen, som selv speiler Far (Gud), og som gjør det mulig for oss å speile Jesus (menneske).

mhusoy :)




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 30-10-2008 kl 16:34


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Paulus > For i hans kropp bor hele guddomsfylden, og i ham, som er hodet for alle makter og åndskrefter, har dere fått denne fylden.

Den katolske presten har her Jesus Kristus og Apostelen Paulus til forbilde.


Bibelverset du her siterer kan misforstås med at en kristen
har hele Guddommens fylde iboende. Det er jo ikke tilfelle.
Noe av det som skiller en kristen fra Jesus Kristus er at vi
har en del (pantet) av Ånden, mens Han hadde hele Ånden.

Vi er av Gud, men vi er ikke Gud. Sammen utgjør alle kristne
Jesu Kristi legeme på jorden og Guddommens fylde på jorden
for å si det slik, mens Jesus var dette ene og alene i egen
person.

KJV, Col 2:9-10
For in him dwelleth all the fullness of the Godhead bodily.
And ye are complete in him, which is the head of all
principality and power:

Sitat:

Paulus > Det var jeg som ble deres far i Kristus Jesus da jeg ga dere evangeliet. Så legger jeg dere på hjertet: Ha meg som forbilde!

At alle kristne skal speile Jesus Kristus er søndagsskole pensum. At man ikke kan speile Jesus Kristus uten å samtidig speile den himmelske Far sier seg selv.

Det er i denne egenskap (som speil) ikke som Gud, den katolske presten kalles far (pater, padre, papa, father)

Paulus > Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt.

Til slutt vil alle stå ansikt til ansikt med den himmelske Far. Ingen flere speil.


At vi skal speile Jesus Kristus er helt riktig, slik månen
reflekterer solen i dennes fravær reflekterer Menigheten
Jesus Kristus i hans fravær.

Men likevel kaller vi månen for måne og solen for sol. Vi
har bare én evig Far, Jesus Kristus.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-11-2008 kl 22:37


Sitat:



Tidsbegrenset tilbud:


Fullkommen avlat i det paulinske jubelår fra den 28. juni 2008 til og med den 29. juni 2009.





I forbindelse med det paulinske jubelåret har pave Benedikt XVI gitt adgang til fullkommen avlat. Det apostoliske Pønitentiari har i dekretet Urbis et Orbis av den 10. mai i år, forklart hvordan dette kan gjøres (fra den 28. juni 2008 til og med den 29. juni 2009).

For å oppnå fullkommen avlat, må de troende:

Motta botens sakrament og den hellige kommunion, valfarte til St. Paul utenfor murene (San Paolo fuori le Mura) i Roma og be i pavens intensjon. Avlaten kan oppnås for den troende selv eller for avdøde. I kirken St. Paul utenfor murene bes de troende dessuten om å gå frem til hovedalteret og be Fader Vår og Credo.

I de lokale kirker kan det samme oppnås i feiringer av apostelen Paulus og på åpningsdatoen og sluttdatoen for det paulinske jubelår; dessuten ved spesielle anledninger definert av stedets ordinarius. Her gjelder de samme krav om skriftemål, kommunion og bønn i pavens intensjon.
Syke som er forhindret fra å være til stede, og som gjør alt for å unngå synd, kan oppnå fullkommen avlat ved å være åndelig tilstede ved jubileumsfeiringene og ved å bære frem sine bønner og lidelse til Gud for kristen enhet.

Paven oppfordrer generelt de troende til å styrke sitt åndelige liv og gode gjerninger på eksempel av Den hellige apostel Paulus.



:http://www.katolsk.no/nyheter/2008/07/14-0006.htm



Sitat:

Avlat og skrifte hører sammen - selv om ens synder er tilgitt, så bærer vi allikevel konsekvensene av synden, og det er syndens konsekvenser som ødelegger mellommenneskelige relasjoner og relasjonen til Gud. Straffen som følger synden er selvpåført i og med ens overtredelser, og det er en straff som rammer både i det dennesidige og i det hinsidige. Hvis det ikke var slik, at det gjenstod en soning etter at ens synder ble tilgitt i skriftemålet, ville den vulgære kritikk av katolsk skriftemålspraksis ha vært berettiget - nemlig at "katolikker kan synde så mye de vil, de kan jo bare gå til skrifte etterpå". Men det er nettopp her kombinasjonen syndsforlatelse og straff kommer inn, for om ens synder er tilgitt, så bærer man allikevel med seg syndens konsekvenser, og den straffen bygger seg bare opp jo mer man synder uavhengig av at en ber om og får tilgivelse. Det er her avlat kommer inn - for som Kirken har fullmakt til å binde og løse, så kan den også lette den straff som venter synderen når et menneske oppriktig søker å omvende seg, å gjenopprette Gudsforholdet og bøte skaden det har påført seg selv og andre ved å gjøre bot og øve oppofrende gjerninger. Tanken her er den samme som når det gjelder faste - nemlig å kunne gi avkall på et gode til fordel for et høyere gode. Tanken om å ofre noe som betyr meget for en til fordel for Gud. Avlat viser at nåden er uendelig, men at nåden må tas imot med alvor i kontinuerlig omvendelse.




Her har man vel glemt at Guds Sønn døde på korset for våre synder. De sier at de tror på Kristus, men her er Han glemt.

http://www.katolsk.no/info/2000/tegn3.htm


Sitat:

Det gikk rykter om hvilken nåde et jubelår kunne gi. I samtidige krøniker berettes det jevne folks ord: "Hellige Far, gi oss din velsignelse før vi dør. Av våre forfedre har vi hørt fortalt at enhver kristen som i hvert nytt århundres første år besøker apostlenes graver, vil bli befridd for alle sine synder og for Guds straff", og også selve grunn-idéen i det troende folkets erfaring: "Ved å feire 100- årsdagen opplever vi en dyp glede ved minnet om da Kristus ble menneske


Din "anstrengelse" ved å besøke apostelenes grav og din kontinuerlig anger er tilstreklig for å få tilgivelse.

For meg blir det klarere og klarere at dkk ikke regner Kristus som Guds Sønn og Frelser.

.







[Redigert den 3-11-2008 av Rotarius]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-11-2008 kl 12:52


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Rolig nå !



Mooning Gnome:



Jeg tror de snakker samme språk :spin:

.


Nissebildet ble fjernet:


Sitat:

Fra: Praxis
Til: Rotarius
Mappe: Inbox
Sendt: 22-10-2008 kl 00:34
Melding:
Jeg tror de snakker samme språk :spin:

[Redigert den 8-11-2008 av Rotarius]

[Redigert den 8-11-2008 av solbu]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 8-11-2008 kl 13:05


Ikke at jeg ser noen grunn til å skamme meg over den
meldingen.... men du rotarianer:

Vi har IKKE for skikk å henge ut private meldinger til
offentlig granskning.
Det er faktisk ikke lite usmaklig, spør hvem du vil 'på gata'!!

Tro om det ikke merkes en liten smak av personkrig her?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-11-2008 kl 13:44


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Ikke at jeg ser noen grunn til å skamme meg over den
meldingen.... men du rotarianer:

Vi har IKKE for skikk å henge ut private meldinger til
offentlig granskning.
Det er faktisk ikke lite usmaklig, spør hvem du vil 'på gata'!!

Tro om det ikke merkes en liten smak av personkrig her?


Mottatt slutt.;)

Regnet med at du forstod hva "nissen" stod for.



[Redigert den 8-11-2008 av Rotarius]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 8-11-2008 kl 23:23


Sitat:
Sitat:

Tidsbegrenset tilbud:

Fullkommen avlat



For å oppnå fullkommen avlat, må de troende:
( . . . . . . )

.... blir klarere og klarere at dkk ikke regner Kristus som Guds Sønn og Frelser.




katolsk.no er nesten overraskende eksplisitte med
sin gjerningsreligion der ja ...

men de har nok analysert markedet.

[Redigert den 10-11-2008 av Praxis]




Dere tok ikke vare på det som var å vareta i mine helligdommer;
men dere satte andre i stedet for dere
til å ta vare på det jeg ville ha varetatt i min helligdom.

(Esek 44)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 14-11-2008 kl 11:00


Ser at Viking (eller kva namn du bruker no) har same dårlege argumentasjon som han har alle andre stader. Det er interessant å sjå at når han har brukt eit argument ein stad, for så å få argumentet knust, berre går til neste nettstad for å bruke det same argumentet. Det handlar ikkje om kjærleik til sanning, men om løgn og manipulasjon.

Er det ikkje litt interessant, viking, at du må ty til manipulerte bilete fordi argumentasjonen din ikkje virkar?




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 14-11-2008 kl 11:14


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Ser at Viking (eller kva namn du bruker no) har same dårlege argumentasjon som han har alle andre stader. Det er interessant å sjå at når han har brukt eit argument ein stad, for så å få argumentet knust, berre går til neste nettstad for å bruke det same argumentet. Det handlar ikkje om kjærleik til sanning, men om løgn og manipulasjon.

Er det ikkje litt interessant, viking, at du må ty til manipulerte bilete fordi argumentasjonen din ikkje virkar?


Jeg la inn noe jeg strøyk, var litt kjapt ute og kommer tilbake med litt fra den siden. Ble egentlig litt "fyra opp" av denne kmanns innlegg som bare belyser hans manglende egenskap til å søke, samle, sikre spor som sannsynlig gjør siktedes skyld så vel som skyldfrihet.
.;)
En liten ting til K-mann:


Sitat:

Div. forum som kjenner K-mann:
www.root.no/forum
www.skitx.com/forum
www.freakforum.nu/forum
www.teologiskforum.no
www.snowest.com/forum
jesusonline.no
www.diychatroom.com/
forum.hegnar.no/
www.clubfrontier.org/forums
+ mange fler


Er det du som er inne på alle disse fora, eller har du stedfortreder?:lol:

[Redigert den 14-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 14-11-2008 kl 18:43


Tilbake til det jeg egentlig begynte med, jeg ville se litt nærmere på denne monken K-mann har med seg, denne Anselm Grünmann. En benediktiner monk som har skrevet en del. Jeg kjenner ikke noe til mannen, men Googlet mann og fikk se dette brevet fra en kardinal Levada til dagens pave av nyere dato.

http://www.community.org.ua/dwnld/engAGrun.doc

Han begynner ganske freskt i sine komentarer om boken:
Sitat:

Your Eminence,
we are turning to You with a proposal that the book by Anselm Grün “Im Haus der Liebe wohnen” (To Live in the House of Love) should be prohibited or at least that the believers should be warned against it, and that especially religious, students of theology and priests. This book does not lead to repentance, nor to pure God’s love, nor even to the love of neighbour. It opens the soul to an unclean spirit and to the spirit of paganism.




Sitat:

The fruit of these writings with the spirit of New Age is that religious lose the sense of the substance of their vocation and many are leaving the monasteries.


Det er ganske interessant å se kardinalen gå så hardt til verks, og jommen kommer han med en høy pekefinger som får meg til å undres:

Sitat:

Jesus’ word is clear: “He who keeps My commandments, he it is who loves Me.”


:wow:


Sitat:

The first God’s commandment says: “You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, with all your mind and with all your strength.” (Mk 12:30) “You shall have no other gods.” (Ex 20:2-3) No opening of oneself for pagan spirituality connected with impurity, occultism and sacred prostitution!




Sitat:

Conclusion

We propose that the book of Anselm Grün “Im Haus der Liebe wohnen“ (To Live in the House of Love) should be prohibited or at least that the believers should be warned against it, and that especially religious and priests! This book does not lead to repentance, nor to pure God’s love, nor even to the love of neighbour. It opens the soul to an unclean spirit and to the spirit of paganism.



Katolikker?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 14-11-2008 kl 21:07


Sitat:
Viking
... se litt nærmere på denne munken K-mann har med seg, denne Anselm Grün

Anselm Grün
ble dessuten barbert i dette --> innlegget,
med lenke til tysk kilde.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 14-11-2008 kl 21:50


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Sitat:
Viking
... se litt nærmere på denne munken K-mann har med seg, denne Anselm Grün

Anselm Grün
ble dessuten barbert i dette --> innlegget,
med lenke til tysk kilde.


Det får holde. Jeg får lese innlegget ditt Praxis.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 15-11-2008 kl 02:34


Kva er poenget med å dra inn eit sitat eg har? På teologisk forum siterer eg Köhn, eg er ikkje akkurat noko stor fan av ho.

Men mitt poeng er at når argumenta dine ikkje lenger held vatn, og bileta du finn også er manipulerte, så er det kanskje på tide å stoppe opp og tenke: "Har eg kanskje tatt feil?"




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 15-11-2008 kl 11:33


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Kva er poenget med å dra inn eit sitat eg har? På teologisk forum siterer eg Köhn, eg er ikkje akkurat noko stor fan av ho.

Men mitt poeng er at når argumenta dine ikkje lenger held vatn, og bileta du finn også er manipulerte, så er det kanskje på tide å stoppe opp og tenke: "Har eg kanskje tatt feil?"


Køhn? Hvor er hun i denne sammenheng?

Du har sikkert forstått at jeg er et menneske og kan ta feil? Jeg vet ikke om du fikk med deg etterspillet av det bildet? Jeg har gått til "opphavsmannen" og bedt han ordne opp, men det ble så mye tull til slutt at han meldte meg til Yahoo for trakkasering og jeg mistet "domenet", kontakter, mail og det som var.

Et dårlig bilde, jeg er enig i det. Men la nå det ikke være grunn god nok til å avgjøre tvil.

Og husk, Bibelens argumenter veier langt tyngre enn noens argumenter her.;)


Sitat:

13:43 And they entered into Euphrates by the narrow places of the river.

13:44 For the most High then shewed signs for them, and held still the flood, till they were passed over.




Det er vel andre gang Gud har holdt tilbake vann for Sitt folk.

[Redigert den 15-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 16-11-2008 kl 10:04


Ja, eg ser at du vise til Bibelens argument. Men eg har aldri sett deg gje eit einaste rasjonelt argument imot Den katolske kyrkja. Du har posta løgn eller løgn etter løgn. Som sagt: Kanskje det er på tide å ta ein pause.



«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 16-11-2008 kl 15:55


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Ja, eg ser at du vise til Bibelens argument. Men eg har aldri sett deg gje eit einaste rasjonelt argument imot Den katolske kyrkja. Du har posta løgn eller løgn etter løgn. Som sagt: Kanskje det er på tide å ta ein pause.


Det var vel å ta hardt i. Siden du er så frisk i frasparket så har du sikkert alle disse påstandene linet opp.

Så hva venter vi på? Legg frem alle disse falske påstandene k-mann. Eller er du ikke mann for dine ord?

:P

Jeg kan jo først gi deg noe å tygge på:

Hvor har dkk innhentet tillatelse til å endre Guds bud?
Så vidt jeg forstår så har ingen adgang til å endre Guds bud.

Den har du alldri villet svare på.

-

[Redigert den 16-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-11-2008 kl 01:22


Sitat:
Opprinnelig postet av Lance
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS

Paulus > For i hans kropp bor hele guddomsfylden, og i ham, som er hodet for alle makter og åndskrefter, har dere fått denne fylden.



Bibelverset du her siterer kan misforstås med at en kristen
har hele Guddommens fylde iboende. Det er jo ikke tilfelle.
Noe av det som skiller en kristen fra Jesus Kristus er at vi
har en del (pantet) av Ånden, mens Han hadde hele Ånden.

Vi er av Gud, men vi er ikke Gud. Sammen utgjør alle kristne
Jesu Kristi legeme på jorden og Guddommens fylde på jorden
for å si det slik, mens Jesus var dette ene og alene i egen
person.

KJV, Col 2:9-10
For in him dwelleth all the fullness of the Godhead bodily.
And ye are complete in him, which is the head of all
principality and power:


Den kristne er fullstendig (complete) når han er i Kristus.
Den kristne er ett med Jesus Kristus (Gud)

Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.



[Redigert den 17-11-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 01:47


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg kan jo først gi deg noe å tygge på:

Hvor har dkk innhentet tillatelse til å endre Guds bud?
Så vidt jeg forstår så har ingen adgang til å endre Guds bud.

Den har du alldri villet svare på.


Som sagt: Endå ei løgn.

Dette har eg svart det på mangfaldige gonger. DKK har ikkje endra på noko som helst. Dei bruker same inndelinga som jødane brukte.




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 10:11


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Jeg kan jo først gi deg noe å tygge på:

Hvor har dkk innhentet tillatelse til å endre Guds bud?
Så vidt jeg forstår så har ingen adgang til å endre Guds bud.

Den har du alldri villet svare på.


Som sagt: Endå ei løgn.

Dette har eg svart det på mangfaldige gonger. DKK har ikkje endra på noko som helst. Dei bruker same inndelinga som jødane brukte.


Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Jeg ser at du ikke eier vilje til å se selv om du kanskje har evne og da blir det nyttesløst som du sikkert forstår. Det er mye lesestoff omkring dette emnet og jeg kan foreslå at du leser KJV 1611 istedet for disse dkk besmittede verkene.

Viking

[Redigert den 17-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 15:00


Her finn du kva Den katolske kyrkja seier om dei ti bodorda (frå katekisma).

Dei som ikkje les med hat mot DKK ser at dei ikkje har endra noko som helst. Det skal også seiast at Den katolske kyrkja bruker inndelinga frå 5. Mosebok. Og sidan det er fjorten forskjellige "bod" i teksten, må nokre av dei bli slått saman. Då blir det slik:

1. Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:7-10:
Sitat:
Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg. Du skal ikkje laga deg noko gudebilete, ikkje noko slag bilete av det som er oppi himmelen eller nedpå jorda eller i vatnet under jorda. Du skal ikkje bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei. For eg, Herren din Gud, er ein brennhuga Gud, som lèt straffa for synda åt fedrane koma over born i tredje og fjerde ættleden når dei hatar meg, men gjer vel i tusen ættleder mot dei som elskar meg og held boda mine.


Biletforbodet er ikkje eit forbod mot bruk av bilete og statuer i seg sjølv, heller ikkje til religiøse formål (jmf. 2Mos 25:18, 4Mos 21:8-9). Og det høyrer naturleg med under fyrste bodet. Grunnen til at du ikkje skal "bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei" er nettopp fordi du ikkje skal "ha andre gudar attåt meg."

2. Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:11:
Sitat:
Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud; for Herren held ikkje den uskuldig som misbrukar namnet hans.


3. Du skal akta på kviledagen og halda han heilag.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:12-15:
Sitat:
Du skal akta på kviledagen og halda han heilag, så som Herren din Gud har bode deg! 13 Seks dagar skal du arbeida og gjera all di gjerning. 14 Men den sjuande dagen er sabbat for Herren din Gud. Då skal du ikkje gjera noko arbeid, korkje du eller son din eller dotter di eller tenaren din eller tenestkvinna di eller oksen eller eselet eller noko anna av dyra dine, eller innflyttaren i byane dine. Tenaren og tenestkvinna skal få kvila, dei som du. 15 Kom i hug at du sjølv var træl i Egypt då Herren din Gud førte deg ut derifrå med sterk hand og strak arm. Difor har Herren din Gud sagt deg at du skal halda sabbatsdagen.


4. Æra far din og mor di.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:16:
Sitat:
16 Æra far din og mor di, som Herren din Gud har bode deg; då skal du få leva lenge, og det skal gå deg vel i det landet Herren din Gud gjev deg.


5. Du skal ikkje slå i hel. (5Mos 5:17)

6. Du skal ikkje bryta ekteskapet. (5Mos 5:18)

7. Du skal ikkje stela. (5Mos 5:19)

8. Du skal ikkje vitna falskt mot nesten din. (5Mos 5:20)

9. Du skal ikkje trå etter kona åt nesten din. (5Mos 5:21a)

10. Du skal ikkje trå etter huset åt nesten din eller jorda hans, tenaren eller tenestkvinna hans, oksen eller eselet hans eller noko anna som høyrer nesten din til. (5Mos 5:21b)

Her vel ein å skilje mellom kona til nesten og eigedomen hans. Det håpar eg verkeleg du gjer i det verkelege liv. Det er ein "viss" forskjell mellom å trå etter kona til naboen og trå etter den nye grasklipparen hans.


Så, for å oppsummere: Den katolske kyrkja har ikkje endra på noko som helst i dei ti bodorda. Dei nytter seg av ein jødisk (talmud-rabbinsk) tradisjon. (Det kan du sjå her.)

Og det er også denne inndelinga som er mest fornuftig. Eller meiner du at biletforbodet ikkje er knytt til Gud som den einaste Gud? Og meiner du at kona di er din eigedom?

Du vil sikkert ikkje godta dette, men kankje nokre andre vil gjennomskua debattteknikken din no.




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 15:49


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Her finn du kva Den katolske kyrkja seier om dei ti bodorda (frå katekisma).

Dei som ikkje les med hat mot DKK ser at dei ikkje har endra noko som helst. Det skal også seiast at Den katolske kyrkja bruker inndelinga frå 5. Mosebok. Og sidan det er fjorten forskjellige "bod" i teksten, må nokre av dei bli slått saman. Då blir det slik:

1. Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:7-10:
Sitat:
Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg. Du skal ikkje laga deg noko gudebilete, ikkje noko slag bilete av det som er oppi himmelen eller nedpå jorda eller i vatnet under jorda. Du skal ikkje bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei. For eg, Herren din Gud, er ein brennhuga Gud, som lèt straffa for synda åt fedrane koma over born i tredje og fjerde ættleden når dei hatar meg, men gjer vel i tusen ættleder mot dei som elskar meg og held boda mine.


Biletforbodet er ikkje eit forbod mot bruk av bilete og statuer i seg sjølv, heller ikkje til religiøse formål (jmf. 2Mos 25:18, 4Mos 21:8-9). Og det høyrer naturleg med under fyrste bodet. Grunnen til at du ikkje skal "bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei" er nettopp fordi du ikkje skal "ha andre gudar attåt meg."

2. Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:11:
Sitat:
Du skal ikkje misbruka namnet åt Herren din Gud; for Herren held ikkje den uskuldig som misbrukar namnet hans.


3. Du skal akta på kviledagen og halda han heilag.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:12-15:
Sitat:
Du skal akta på kviledagen og halda han heilag, så som Herren din Gud har bode deg! 13 Seks dagar skal du arbeida og gjera all di gjerning. 14 Men den sjuande dagen er sabbat for Herren din Gud. Då skal du ikkje gjera noko arbeid, korkje du eller son din eller dotter di eller tenaren din eller tenestkvinna di eller oksen eller eselet eller noko anna av dyra dine, eller innflyttaren i byane dine. Tenaren og tenestkvinna skal få kvila, dei som du. 15 Kom i hug at du sjølv var træl i Egypt då Herren din Gud førte deg ut derifrå med sterk hand og strak arm. Difor har Herren din Gud sagt deg at du skal halda sabbatsdagen.


4. Æra far din og mor di.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:16:
Sitat:
16 Æra far din og mor di, som Herren din Gud har bode deg; då skal du få leva lenge, og det skal gå deg vel i det landet Herren din Gud gjev deg.


5. Du skal ikkje slå i hel. (5Mos 5:17)

6. Du skal ikkje bryta ekteskapet. (5Mos 5:18)

7. Du skal ikkje stela. (5Mos 5:19)

8. Du skal ikkje vitna falskt mot nesten din. (5Mos 5:20)

9. Du skal ikkje trå etter kona åt nesten din. (5Mos 5:21a)

10. Du skal ikkje trå etter huset åt nesten din eller jorda hans, tenaren eller tenestkvinna hans, oksen eller eselet hans eller noko anna som høyrer nesten din til. (5Mos 5:21b)

Her vel ein å skilje mellom kona til nesten og eigedomen hans. Det håpar eg verkeleg du gjer i det verkelege liv. Det er ein "viss" forskjell mellom å trå etter kona til naboen og trå etter den nye grasklipparen hans.


Så, for å oppsummere: Den katolske kyrkja har ikkje endra på noko som helst i dei ti bodorda. Dei nytter seg av ein jødisk (talmud-rabbinsk) tradisjon. (Det kan du sjå her.)

Og det er også denne inndelinga som er mest fornuftig. Eller meiner du at biletforbodet ikkje er knytt til Gud som den einaste Gud? Og meiner du at kona di er din eigedom?

Du vil sikkert ikkje godta dette, men kankje nokre andre vil gjennomskua debattteknikken din no.



Sitat:

Du vil sikkert ikkje godta dette, men kankje nokre andre vil gjennomskua debattteknikken din no.


Jeg kommer tilbake til de ti bud når jeg kommer hjem fra jobb, men du slipper ikke unna ennå. Det er du som kommer med påstander om at det LØGN, LØGN og LØGNER i flertall. Du kan ikke sette andre til å "feie opp etter deg". Hvis du er mann for dine ord så får du ta jobben selv.

Jeg vet fortsatt at de ti bud du serverer der er den katolske selvkomponerte utgaven av de ti bud. Jeg oppfatter dette som en forfalskning.
.

[Redigert den 17-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 18:42


Ja, en ren forfalskning. Den katolske kirke har mye å svare for. De er ikke snaue når de tar til, det er ikke snakk om å gjøre en liten oversettelses feil, nei da - I VINNINGS HENSIKT har de endret budene.

La oss ta et bud, kanskje det som er mest iøynefallende i forhold den katolske kirken.

Sitat:
katolsk versjon/dnk
Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg. Du skal ikkje laga deg noko gudebilete


Sitat:
Kjv 1611
Thou shalt not make unto thee any graven image, or any likeness of any thing that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth:
5. Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I the LORD thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation of them that hate me;
6. And shewing mercy unto thousands of them that love me, and keep my commandments.



For det første så har dkk flyttet litt på rekkefølgen og i tillegg ødelagt innholdet. Tilrettelagt det for disse katolske kirkene som er dynget ned i maria statuer og helgener.

I KJV står det greit forklart at man får ikke lage noen som helst bilde. Her er det ikke gitt rom for tvil - ikke noe som helst skal du bøye deg for.

Det budet passet ikke den katolske kirke derfor ble det endret - i VINNINGS HENSIKT, RØVERE!!!

.

[Redigert den 17-11-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Andante
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 37
Registrert: 9-1-2005
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-11-2008 kl 19:41


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann

1. Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg.

Dette bodet finn vi i 5Mos 5:7-10:
Sitat:
Du skal ikkje ha andre gudar attåt meg. Du skal ikkje laga deg noko gudebilete, ikkje noko slag bilete av det som er oppi himmelen eller nedpå jorda eller i vatnet under jorda. Du skal ikkje bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei. For eg, Herren din Gud, er ein brennhuga Gud, som lèt straffa for synda åt fedrane koma over born i tredje og fjerde ættleden når dei hatar meg, men gjer vel i tusen ættleder mot dei som elskar meg og held boda mine.


Biletforbodet er ikkje eit forbod mot bruk av bilete og statuer i seg sjølv, heller ikkje til religiøse formål (jmf. 2Mos 25:18, 4Mos 21:8-9). Og det høyrer naturleg med under fyrste bodet. Grunnen til at du ikkje skal "bøya deg og tilbe dei og ikkje dyrka dei" er nettopp fordi du ikkje skal "ha andre gudar attåt meg."


Når du nevner 4 Mos 21:8-9, så er det også naturlig å ta med 2 Kong 18:4.

Så de bildene og statuene som man dyrker og brenner røkelse for, har altså havnet over grensen for forbudet, og bør tilintetgjøres.

Kan bli ett og annet som bør kastes ut fra enkelte kirkebygg da ...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 20:32


Andante;

sjølvsagt skal ein ikkje tilbe bilete og statuer. Men Den katolske kyrkja tilber ikkje bilete og statuer.

Viking;

For det fyrste siterer du frå 2. Mosebok kap. 20. Eg siterer frå 5. Mosebok kap. 5.
For det andre: Kvifor skal eg bruke KJV? Er den ramla ned frå himmelen?




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 17-11-2008 kl 20:49


Sitat:
Opprinnelig postet av k-mann
Andante;

sjølvsagt skal ein ikkje tilbe bilete og statuer. Men Den katolske kyrkja tilber ikkje bilete og statuer.

Viking;

For det fyrste siterer du frå 2. Mosebok kap. 20. Eg siterer frå 5. Mosebok kap. 5.
For det andre: Kvifor skal eg bruke KJV? Er den ramla ned frå himmelen?


Paven og hele den katolske faller på kne for statuer som er omtalt i Budene.

Hvis du nekter for det så skal jeg legge inn så mange bilder som du bare kan ønske deg.

Om jeg siterer fra 5. Mosebok så blir svaret som i 2. Mosebok. KJV 1611 er den bibelen jeg stoler på, den "taler" Guds Ord. Disse katolsk inspirerte er ikke verdt å kalle bibler, derfor er det bortkastet tid å lese dem. De taler løgn K-mann.
.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  ..  12    14    16  ..  24

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen